لابستر کله پهن

دسته: 0 از 5
آماده ارسال
حداکثر تا 3 روز تحویل داده می شود.
خرید محصول لابستر کله پهن

قیمت: بزودی موجود می شود!

از شما بابت همکاری متشکریم... آیا از قیمت های ما رضایت دارید؟
معرفی کوتاه

لابستر کله پهن

لابستر از خانواده خرچنگ ها هستند. انواع مختلف لابسترها در اقیانوس ها وجود دارد ولی لابستر های خوراکی موجود در دریای خلیج فارس به دو نوع لابستر سرپهن یا کله پهن است.

مناسب برای: بازسازی سلولهای بدن، تقویت مفاصل سالم، سلامت پوست، رفع افسردگی، بهبود کم خونی. کاهش التهاب بدن و درد مفاصل، تقویت بینایی.

توضیحات

لابستر شاخک دار تازه جنوب         

لابستر شاخک دار، خرچنگ ترکی یا خرچنگ پنجه‌ای باریک نوعی خرچنگ آب شور است. این دریازی در قرن نوزدهم به دنیا معرفی گردید. لابستر داراری امگا3 است. لابستر شاخ دار با کاهش خطرات از دست دادن بینایی و تخریب ماکولا به تقویت بینایی کمک می‌کند. لابستر غذای دریایی است که حاوی طیف متنوعی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست. مانند ویتامین B6 و B12، ویتامین A، D، E و K، فسفر، روی، آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم. سایر عناصر مغذی مانند کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی است.

 

مشخصات تغذیه ای لابستر شاخک دار               

لابسرت شاخک دار برای مصرف در چه مواردی توصیه می شود؟                         

لابستر شاخک دار حاوی سدیم و پتاسیم است که ماده مغذی بسیار مهمی‌در لابستر شاخک دار است. سدیم نقش حفظ و تعادل مایعات بدن را بازی می‌کند. اما مصرف زیاد سدیم منجر به افزایش فشار خون می‌شود. در حالی که پتاسیم به رگ های خونی کمک می‌کند تا شل شوند و فشار طبیعی را حفظ کنند. وهمچنین با از بین بردن سدیم به کاهش فشار خون کمک می‌کنند. لازم است مصرف پتاسیم را در مواردی که سدیم در بدن زیاد است افزایش دهید. زیرا به تعادل سدیم کمک می‌کند.

لابستر شاخک دار یکی از منابع معدنی مانند کلسیم و منیزیم است که به رشد استخوان‌ها، دندان‌ها و عضله کمک می‌کند و می‌تواند منجر به حداقل رساندن احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با استخوان که ناشی از کمبود کلسیم و منیزیم است، گردد. همچنین به عنوان یک منبع آهن، مصرف روزانه لابستر شاخک دار تولید و گردش خون در بدن را بهبود می‌بخشد. لابستر دریایی می‌تواند به طور موثر شانس ابتلا به کم خونی و سایر موارد مرتبط با آهن را کاهش دهد. بنابراین خوردن این غذای دریایی به طور مداوم به دستیابی به یک استخوان سالم کمک می‌کند و باعث کاهش احتمال التهاب بدن و همچنین درد مفاصل می‌شود.

 

ویتامین های لابستر شاخک دار                        

لابستر شاخ دار هم به خاطر طعم عالی و هم به دلیل بسیاری از مواد معدنی ویتامین شناخته شده است. لابستر شاخک دار پخته شده سرشار از ویتامین B، مس، سلنیوم، پروتئین، آهن، روی و اسیدهای آمینه است. این آبزی ارتقا و افزایش متابولیسم بدن و همچنین بازسازی سلولهای بدن را باعث می‌شود. حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به تقویت مفاصل سالم و سلامت کلی بدن کمک می‌کند. در لابستر نیز پروتئین وجود دارد و به عنوان عنصر سازنده استخوان‌ها، عضلات، غضروف‌ها، پوست و خون عمل می‌نماید.

ویتامین A در لابستر شاخک دار

غذاهای حاوی ویتامین A مانند هویج، کبد گوشت گاو و سایر سبزیجات علاوه بر خوردن لابستر شاخک دار به تقویت بینایی سالم نیز کمک می‌کنند. اسید چرب امگا 3 که در لابستر شاخ دار موجود است و باعث سلامت اعصاب و روان می‌گردد. به همین دلیل است که برخی از پزشکان معتقدند که این غذا می‌تواند با افسردگی مقابله کند. بنابراین، توصیه می‌شود برای افرادی که در معرض شرایطی هستند که ممکن است منجر به افسردگی شود، لابستر شاخک دار مصرف کنند تا به آنها کمک کند از افسردگی خلاص شوند.

مطالعات نشان داده است که این غذای دریایی می‌تواند سلامت پوست را بهبود بخشد. این به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا 3 است که از پوست در برابر اشعه UV محافظت می‌کند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که فقط یک وعده لابستر شاخک دار حاوی 30 درصد ارزش روز ویتامین B12، 10 درصد برای نیاسین و فولات و چهار درصد برای ریبوفلاوین، تیامین و ویتامین B6 است. در واقع، ویتامین های گروه B برای عملکرد سیستم عصبی ضروری هستند، غذایی را که می‌خورید به انرژی تبدیل نموده و کبد، چشم، پوست و مو را سالم نگه می‌دارند.

اسیدهای امگا 3 موجود در لابستر شاخک دار به عملکرد مغز کمک می‌کند و انرژی بیشتری به مغز می‌دهد. عملکرد شناختی و تقویت حافظه را بهبود می‌بخشد. مطالعات اخیر نشان داده است که خوردن لابستر دریایی به طور منظم از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.

مناسب تنظیم وزن

لابستر شاخک دار برای کسانی که مایل به کاهش یا حفظ وزن خود هستند بسیار مفید است. زیرا حاوی چربی کم و همچنین مقادیر محدود کربوهیدرات می‌باشد. لابستر شاخک دار به ایجاد یک رژیم غذایی سالم و مقوی کمک می‌کند. این غذای دریایی می‌تواند در کنار سالاد و سبزیجات مصرف گردد.

لابستر شاخ دار دارای پروتئین از کیفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل توصیه می‌شود که بخشی از رژیم روزانه شما باشد. زیرا پروتئین کافی ساخت و رشد عضلات و بافت های بدن را بهبود می‌بخشد. خوردن مداوم لابستر شاخ دار در عضله سازی و تقویت سلول های ساختاری بدن نقش موثری دارد.

چرا لابستر شاخک دار به عنوان یک غذای دریایی مناسب توصیه می‌‌گردد؟                      

  • ویتامین های موجود در لابستر شاخک دار نیز در بدن نقش مهمی دارند، زیرا در بهبود وضعیت عمومی بدن شامل پوست، چشم و سایر موارد کمک می کند.
  • به دلیل مواد مغذی زیادی که در لابستر دریایی موجود است. در واقع یک ماده غذایی عالی برای سلامتی بدن است. اما در صورت مصرف بیش از حد، می تواند منجر به فشار خون و انسداد عروق قلبی (به ویژه برای بیماران قلبی) شود.

 

مشخصات ظاهری لابستر شاخک دار تازه جنوب ایران                               

وزن متوسط لابستر چقدر است؟                                    

لابستر شاخک دار با اندازه 100 الی 200 گرم لابستر کوچک و لابسترهای 300 الی 500 گرم اندازه های بزرگ به حساب می‌آیند.

شکل ظاهری لابستر شاخک دار چطور است؟                                     

لابستر شاخک دار جنوب با نام علمی ‌Astacus leptodactylus و نام بومی‌ لابستر شاخ دار شناخته می‌‌شود. لابستر شاخک دار می‌تواند از نوک سر تا انتهای تلسون (دم) تا 30 سانتی متر (12 اینچ) طول رشد کند، اما طول آن تقریباً در حدود 15 سانتی متر (6 اینچ) مشاهده می‌شود. کناره های قفسه سینه بسیار خشن و زبر است و معمولاً به رنگ زرد کمرنگ تا سبز کم رنگ است.

لابستر شاخ دار دارای دو جفت برجستگی پس از چشم است که دسته دوم ممکن است دارای خار باشد. همچنین دارای یک غده برجسته (گره کوچک) بر روی کاراپاس می‌باشد. پنجه های لابستر شاخک دار بلند و باریک است (از این رو نام مشترک خرچنگ پنجه‌ای باریک به آن داده‌اند). سطح فوقانی آنها ناهموار و سطح زیرین همرنگ بدنه است.

نظرات
شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه زیر اقدام نمایید. اگر این محصول را قبلا از نگارشاپ خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

پرسش و پاسخ

شما نیز میتوانید سوالات خود را ثبت کنید!

اگر سوالی در مورد محصول دارید از این قسمت بپرسید!

قیمت محصول:
بزودی موجود می شود!